17 Kasım 2015 Salı

Off o kokular en sevdiklerim….Alt değiştirme önemli ..

Kakalar, çişler artık en bayıldıklarım…
Eskiden biri çocuğunun altını değiştirse hele ki kaka varsa gerçekten midem bulanıyordu.
Sonraaaaa….

Hastaneden eve geldik, bir kargaşa bir heyecan bir endişe karmakarışık duygular…
Ama beslenme alt değştirme gibi temel ihtiyaçlar hemen karşılanmalı; düşünecek, endişe edecek zaman yok. Alt değştirme kısmında en zayıf halka ben oldum. Mini minnacık bacaklarını kaldırıp ben nasıl yapsaydım ki bunu, ayrıca göbek bağı bile düşmemiş, lohusalık sendromunu en dibine kadar yaşayan ben, dedim ki yok yok ben yapamam.. Devreye annem ve sevgili eşim Murat girdi; bir o bir o artık kim denk gelirse o işi üstlendi.. Bu süreç 9 gün sürdü, Mira' nın göbek bağı düşene kadar.
Sonrasında görevimi başarıyla tamamladım, zaten şimdi ohooo tam süperim bu konuda:) Kaka yaptığını 100 m ileriden anlıyorum:) Hele ki o kakalar en sevdiklerim…Bir gün gelecek de o gazlara, kakalara bu kadar mutlu olacağım hiç düşünmezdim..O kakasını değiştirirken midemi bulandıran tüm minikler kusura bakmayın:)

Alt değiştirme her ne kadar basit gibi görünse de özellikle kız bebekler de hijyen çok ama çok önemliymiş..Bu konuda da çok dikkatli davrandık. Minik hijyenik pamuk mendiller var bebekler için onlardan aldık bolca, bir de cam kaseye kaynamış ılımış su koyup her altını açtığımızda onunla sildik güzelce; tabii bu çiş için geçerli. Kaka yaptığında hoop kucaklayıp lavabonun altına iyice yıkadık; hala da öyle yapıyoruz. Hatta misafirlik bile tanımam, kimin evindeysek çantamdan çıkarıyorum kurulama tülbentimizi hooop lavabo, zaten evine gittiğimiz arkadaşlarımız da canımız ciğerimiz..:)

Diğer bir konu bez konusu; en iyi bez diye bir şey yok bence, çocuğun tenine en uygun bez var. Çünkü bizim kullandığımız bez, bazı bebeklerde pişik yaptı farklı markalara yöneldi arkadaşlarım. Aynı şey pişik kremi için de geçerli; tamamen kremin iyi gelmesi bebeğin tenine bağlı. Ama eğer çocuğunuzun teni Mira' nın teni gibi hassassa sık sık bez değiştirmeniz gerekir hatta her değişimde havalandırmakta da fayda var.

Not: Tülbent önemli, bildiğimiz yılların tülbenti vardır ya beyaz hani onlardan bir sürü edinmekte fayda var. Her işe yarıyorlar, havlunun içine koyup banyodan sonra kurulama, yazın terlemeyi önlesin diye pusetin içine serme, biraz daha kalınını sıcak yaz gecelerinde üzerine örtme..Yani çok amaçlı bu tülbentler eskiler biliyor valla:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder