16 Kasım 2015 Pazartesi

Beslenme: Ek Gıda 2

Mira, ek gıdada bizi çok zorladı. O da ne! Meyve yemiyor, denemediğim meyve kalmadı; yok yok mümkün değil yemiyor. inanılmaz moralim bozuldu, bu çocuk hiç bir şey yemiyor napıcam hayıflanmalarım üst düzeyde başladı. Ancak kavanoz mamaların meyvelerinden bir kaçını yedirebildim; o da hepsini değil. Ama içim rahat değil, o kadar taze meyve varken neden hazır gıda veriyorum ki diye; sonra iç sesim diyor ki aman yesin de bir şey, sonuçta bunlar da bebekler için değil mi? böyle böyle günler geçti ve ben her yolu denedim cam rende elimde sürekli çeşitli meyveleri rendeleyip rendeleyip veriyorum. 
Sonra, şu kurtarıcı olan Philips hazır pişirici de elma, muz ne bulursam buharda pişirip; suyla yaptığım muhallebinin içine kattım, ve her gün bu şekilde meyve yemesini sağladım. Damak tadında bir alışkanlık edebildim ki şimdi şükür meyve yiyor…
Tabiki her çocuk aynı değil ama meyve yemeyen çocuklar için denenebilir.

Tarif
Mevsimine göre 1 adet meyve
Buharda pişirip, blenderdan geçirdim.
Bir tarafta da içme suyunun içine bir tatlı kaşığı pirinç unu koyup kaynayana kadar pişirdim. Ocağın altını kapatıp, buharda pişen meyveyi güzelce karıştırdım..Soğuyunca da afiyetle yedirdim..
Bazen meyveli muhallebisinin içine hurma da koydum tatlandırsın diye.
( 1 adet hurmayı su dolu bardakta bekletince kabukları çok rahat soyuluyor fakat boğazına takılmasın diye iyice ezmek gerekiyor )

Bu dönemde sürekli aradığım biri vardı; mobil sağlık danışmanım Dilara…Bana telefonda bıkmadan usanmadan telkin edici öğütlerde bulunup tarifler verdi. Kendisine de ablalığı, danışmanlığı ve dostluğu için ne kadar teşekkür etsem az…Superwoman:) Teşekkür ettim diye peşini bırakacağımı sanma yeni olaylarla peşindeyim…

Not: Anlaşılacağı üzere gerekli olan materyal cam rende:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder