18 Kasım 2015 Çarşamba

Beslenme: Ek Gıda 3

Nasıl giriş yapıyım; günler günleri aylar ayları kovaladı, Mira hala yemek seçiyor. O mama sandalyesinde ben dibinde telef oluyoruz. Şükür sebze yedirmenin yolunu bulmuştum, Mira mekanik oyuncaklardan aslında oyuncak da denmez o an elime ne geçerse, onlarla oynamaya bayılıyordu. Tak çıkar, döndür, kopart, mandalinanın içine parmaklarını sok suyunu sık en bayıldığı şeylerdi. Eline veriyordum, artık elime zararsız ne geçerse o onla oyalanırken ben yediriyordum… Takii algısı açılana kadar 10-11.aylarda Mira püre de yememeye başladı eline ne versem atmaya başladı; hatta töbe ben bunu vermem dediğim tableti bile verdim..Yok yok yemiyor…

Tamam normal yemek, evde ne piştiyse yavaş yavaş vermeye başladım, 1 kaşık alıyor sonrası yok..Artık bir gün canıma tak etti yaptım un çorbası bakalım ne olacak diye; aaaa o da ne prenses ayıla bayıla tüm kaseyi hoop bitirdi. Eee ama un çorbasıyla da hayat geçmez, bunu sevgili Bahar'ımız çok iyi bilir…Zor zamanların kurtarıcısı Mira' nın Baaar'ı :)
Buarada yazmayı atladım, Mira et de yemiyor ağzına kıyma geldiği anda tükürmeye başlıyor. Oysa aylar önce pürenin içine ne bulursam tıkıyordum ahhh eski günler…Neyse o anda melek annem imdadımıza yetişti, et suyu koy dedi, un çorbasına bastım et suyunu , ama pütürlüye de alışması gerekiyordu içine de azcık arpa şehriye koydum; sonra aynı çorbanın domateslisini yapmaya başladım aman un tadı gelsin de prenses ayıla bayıla yiyordu..Hala da çok seviyor. Ama her gün ne yaparsam et suyu çıkart zor olmaya başladı, yine annem girdi devreye et suyu haşla, buz poşetine koy tablet tablet verirsin dedi…Aynen öyle yaptım, tablet tablet et suları hala buzlukta duruyor… Canım Selincim Ankara'dan geldiğinde süper 3 gün geçirttim, tablet tablet et suyu çıkarttı. Buarada Selin de çiğ ete dokunamaz düşünün ne kadar zordaysak artık..Teşekkürler Selocanım:) Ellerin dert görmesin kardeşim..

Neyse gelelim günümüze, artık her türlü sebze çorbasını içiyor ( burada yine dilimi ısırdım ) içine kıyma da et de koyuyorum… Ama mutlaka bir de normal yemek yapıyorum, pilav,makarna hepsini yiyor. Ekmek yemediği için, arada çorbalarına özellikle kereviz gibi baskın tadı olanlarda un kavuruyorum.Yedirene kadar canım çıkıyor o ayrı..Artık tabletten pepee mi, kukuli mi,fingers family mi ne ararsan hepsi bizde..Buarada kreşte çalışacak kadar da çok çocuk şarkısı öğrendim, süper bir repertuarım var.
Mira şimdi tam 17 aylık ve genel beslenme durumumuz bu, ilerleyen günlerde tek tek tariflerini de vereceğim olur da aynı şeyleri yaşayan olur ya da tarif konusunda sıkıntıya düşenler belki işe yarar..

Buarada şunu da söylemek istiyorum, " aaa nasıl alıştırırsan öyle gider, aman biz kesinlikle bunu yapmadık bizim çocuk böyle değil" diyenler size de selam olsun, sizin çocuk farklıymış bacım, bizimki böyle bir şeye alıştırmıyorsun sadece kolay beslenme eğilimi olan, zor olan var. hah bizimki her konuda zor olanından o yüzden zor koşullara çözüm yaratmaya çalışanlardanız, özellikle alıştıranlardan değil, ooh yazdım bunu da rahatladım…

Not: Buarada Mira önlük de takmıyor, her modelinden, her kumaşından aldık. Geçenler anneanne ve dedesi de çok şık önlük almışlar ama yok ki yok… Kirlenmek güzeldir diyip geçiyoruz artık...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder