16 Kasım 2015 Pazartesi

Beslenme: Ek Gıda 1

Evvet…Miram tam 6 aylık olmuştu, doktorumuz da hadi bakalım ek gıdaya geçelim dedi…Ben bir sevindim ki anlatamam…Artık humanayı günde 5 mi içsem, irmik helvasını bir tencereye mi çıkartsam , kaç şişe boza içsem de sütüm daha da artsın stresim en azından biraz daha azalacaktı. En azından öyle sanmıştım ;)
Neyse öncelikle hemen internetten yoğurt makinesi ve kurtarıcı gibi gelen philips avent hızlı pişiriciyi aldık ☺️  Doktorumuz ne kadar kullanmayın dese de kullandım pişman değilim onun verdiği tarifle çorba yapmak için 3 saat lazım …Ayrıca tamamen püre yapmak zorunda değilsin istersen pütürlü de bırakabiliyorsun..Neyse hepimizin yakından tanıdığı patates,kabak,havuç üçlüsüyle içine irmik koyarak başladık ….Başlangıç tariflerini bu yazının altına ekleyeceğim…
Hemen yoğurdu mayaladım, amaaaa sürpriz1 mira zinhar yoğurt yemedi, meyveli, reçelli, ballı,daninolu, sade…yok yok hiç bir şekilde hala da yemiyor…Süt veremediğimiz için çok takılmıştım, doktorumuz da emzirdiğim için kalsiyum aldığını söyledi. Ayran, kefir, peynir hiçbirini yemiyor içmiyor hala da durum böyle devam ediyor…ama en azından süt  içiyor artık o yüzden içim biraz daha rahat ( bunu yazarken dilimi ısırdım )
Peynir vermenin bir yolunu buldum, pancake ve omletlerin içine dil peyniri rendeliyorum onu anlamıyor ama anlamadığı tek marka en tatsız tuzsuz olanı sek'in dil peyniri diğerleri tuzlu anlaşılıyor..aklınızda bulunsun !                 
Öncelikle tüm yemekleri günlük yaptım, ısıtmak için de yemeği porselen kapta sıcak su içinde ısıttım, ateş üstünde değil…

Tarifler:
Kabak 2/1
Patates2/1
Havuç2/1
1 tatlı kaşığı irmik
Hepsini makineye koydum; zaten kitapçığında hangi sebze için na kadar su koyman gerektiği yazıyor , ölçeğiyle su haznesine suyu koyuyorsun ve buharda pişmeye başlıyorlar.Pişirme işlemi bittiğinde alarm veriyor, sonra makineyi ters çevirip ister pütürlü ister pütürsüz blenderından geçiriyorsun..Ben bu şekilde yaptım…15 gün sonra mevsimine göre farklı sebzeler ekledim..8.aydan sonra da et ekledim püreye. Yalnız eti atıp önceden pişirdim ki çiğken sebzelerle birarada olmasın..Et piştikten sonra üzerine sebzeleri ekleyip tekrar aynı işlemi yaptım.Tüm bunlar en fazla 30 dakika sürüyor.
Sonraki aylarda pirinç, bulgur da ekledim..
Tahıllar için önemli konu ; fasulye, nohut ve mercimek gaz yapmasın diye önce haşlayıp kabuklarını çıkartıp kullandım.





Not: Her ne kadar mira yoğurt yemese de kişisel önerim  yoğurt makinesi alırken iyi araştırın.
Philips Avent pişirici ise, tam bir kurtarıcı, hem çok pratik hem de buharda pişirdiği için sebzeler, meyveler vitamin kaybına uğramıyor.. Onda dikkat edilmesi gereken, su haznesine içme suyu kullanmak ve işlem bittikten sonra içinde su kalmasın diye ters çevirip bir dahaki kullanıma kadar da kapağını açık bırakmak.
http://www.e-bebek.com/philips-avent-scf870-wasabi-hizli-pisirici-ve-blender_PAV-CF870 ( ürüne buradan bakabilirsiniz )
Umarım yemek seçmeyen bir bebeğiniz olur:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder